Železničné.info pro PDA Železničné.info pro PDA - 03.05. 2024
Home | Top 10 | Vyhľadávanie |
Trate 170-174 - zobrazeno 10 z 20 
|1-10| |11-20|
Trať Tisovec – Pohronská Polhora dostala ďalší úder
Trať z Tisovca do Pohronskej Polhory bola v roku 2008 vyhlásená za národnú kultúrnu pamiatku. Bolo to z dôvodu zachovať túto jedinečnú ozubnicovú železničnú trať pre ďalšie generácie. Maximálne stúpanie z oboch strán na sedlo Zbojská dosahuje takmer 50 promile a maximálna rýchlosť je 30 km/h. Dávnejšie vlaky pri prekonávaní tohto stúpania využívali Abtov ozubnicový systém, ktorý je na trati vybudovaný od jej vzniku a uvedenia do prevádzky 30. novembra 1896. Vo štvrtok, 14. marca 2013, Železnice Slovenskej republiky priniesli zlú správu. Trať v tomto úseku podmylo. Doprava bola z tohto dôvodu zastavená a pre cestujúcich je zabezpečená náhradná autobusová doprava. Výluka a oprava trate potrvá niekoľko dní.

Hrozí zánik trate Jesenské – Brezno?

Železnice Slovenskej republiky v rámci programu revitalizácie železničných spoločností zverejnili úmysel zrušiť na Gemeri dve trate, a to Plešivec – Slavošovce (166) a Lubeník – Muráň (165). Treťou ohrozenou je trať Jesenské – Brezno, ktorú ohrozujú výčiny počasia, i keď v konečnom dôsledku budú o osude tejto trate rozhodovať ľudia. Čo sa vlastne na trati 174 deje?

Margecianska spojka

Jednou zo železničných tratí, ktoré Železnice Slovenskej republiky v materiáli „program revitalizácie železničných spoločností“ navrhli  zrušiť, je i tzv. margecianska spojka. Keďže ma zaujímajú miesta na železniciach, o ktorých nie sú dostupné informácie, jedného dňa, už dávnejšie, som sa vybral do Margecian pozrieť, ako to s touto spojkou vlastne je. Výsledok môjho bádania je zverejnený v tomto článku.

Výluka dopravy na trati 174 Jesenské – Brezno v úseku Tisovec – Rimavská Sobota

BRATISLAVA 7. mája 2010 (ŽSR) - Včera, vo štvrtok 6. mája 2010, prietrž mračien spôsobila zaplavenie v meste Hnúšťa a v okolitých obciach (okres Rimavská Sobota). Taktiež na železničnej trati 174 v úseku Tisovec – Hnúšťa – Rimavská Sobota voda spôsobila zaplavenie koľaje na trati a v staniciach vrátane výhybiek. Na viacerých miestach na koľaj popadali stromy a konáre. Z týchto dôvodov je trať Tisovec – Hnúšťa – Rimavská Sobota od včerajšieho večera neprejazdná.

Výluka na trati 170 Kostiviarska – Banská Bystrica

Už niekoľko dní prebieha výluka na železničnej trati 171 v úseku medzi stanicami Banská Bystrica a Kostiviarska. Obe tieto stanice ležia v lokalite mesta Banská Bystrica, v ktorom sa buduje 5,7 km dlhý obchvat mesta severnou trasou. Nie je mojím cieľom popisovať budovaný cestný obchvat, ale zameriam sa okrajovo len na vplyv tejto stavby na železnicu.

Mimoriadne obmedzenia osobnej železničnej dopravy v úseku Banská Bystrica – Diviaky

BRATISLAVA 16. apríla 2010 (ZSSK) - Železničná spoločnosť Slovensko,  a. s. (ZSSK)  oznamuje,  že od utorka 20. apríla do pondelka 24. mája 2010 budú v úseku Banská Bystrica - Kostiviarska odrieknuté všetky vlaky osobnej dopravy a nahradené náhradnou autobusovou dopravou (NAD). Dôvodom odrieknutia vlakov je výluka železničnej trate v úseku Banská Bystrica – Kostiviarska  pre výstavbu cestnej komunikácie „Rýchlostná cesta R1, úsek č. 4, Banská Bystrica – severný obchvat“. 

Ukončenie výluky na trati Tisovec - Hnúšťa

 BRATISLAVA 29. januára 2010 (ZSSK) - Výluka traťovej koľaje medzi železničnými stanicami Tisovec – Hnúšťa, ktorá sa začala 25. decembra 2009 pre  podmytie trate, bola 28. januára o 13.00 h ukončená. Vlaky premávajú podľa cestovného poriadku, avšak na 100-metrovom poškodenom úseku jazdia až do odvolania obmedzenou rýchlosťou 10 km/h. 

Tri roky elektrickej prevádzky na trati Zvolen – Banská Bystrica

 Dnes sú to tri roky, odkedy so zmenou grafikonu vlakovej dopravy začala elektrická prevádzka na trati 170 v úseku Zvolen – Banská Bystrica. Slávnostné otvorenie prebehlo síce až 11. januára 2007, ale elektrické vlaky na trati začali premávať už od 10. decembra 2006. Niekoľkokrát som sa v rámci svojich možností zašiel pozrieť na prebiehajúcu elektrifikáciu, aby som jej priebeh zaznamenal. 

ŽSR v Polomke na priecestí v km 17,938 nainštalovali priecestné zabezpečovacie zariadenie

Vo februári tohto roku sa pri Horehronskej obci Polomka stala najtragickejšia nehoda na tratiach ŽSR. Bolo to 21. februára, ráno okolo 9 hodiny, keď do strednej časti autobusu plného rekreantov prechádzajúceho cez nechránené priecestie narazil motorový osobný vlak. Autobus sa pri zrážke prevrátil na pravý bok a vlak ho takto tlačil 26 metrov pred sebou až nakoniec zastal. Následky zrážky boli mimoriadne tragické, na mieste nešťastia zomrelo 12 ľudí, 6 ľudí sa ťažko zranilo a ľahko zranených bolo 19 ľudí. (Doplnené!)

Telgártska slučka (z histórie trate)

     Včera 31. mája uplynulo 78 rokov od slávnostného zahájenia výstavby železničnej trate z Červenej Skaly do Margecian. Táto trať nielenže prechádza jednou z najkrajších oblastí Slovenska, ale najmä v okolí Telgártu boli vybudované aj technicky najzaujímavejšie železničné objekty. Pripomeňme si túto udalosť nasledujúcim príspevkom. 


Home